Helt enkelt lysande. Filmerna har nått målgruppen och skapat önskad effekt. Svenska folket har slagit rekord i betalade tv-avgifter.
Sämsta reklamfilmen på länge är Tele2 "Cheap". Uppslaget är vad vi på 70-talet kallade "sandlådeidé". Den fick man på fredagskvällen i baren efter fyra öl. På måndag morgon insåg man hur dålig den var och sänkte den. Att ingen dragit i handbromsen här vittnar om okunskap om vad som kommunicerar och hur det uppfattas. "Det svarta fåret" kommunicerar opålitlighet och oseriöst företag. Man har plankat konceptet "Big Bill and small Bill" men lyckats göra något ännu mer smaklöst.
Sämsta reklamfilmen på länge är Tele2 "Cheap". Uppslaget är vad vi på 70-talet kallade "sandlådeidé". Den fick man på fredagskvällen i baren efter fyra öl. På måndag morgon insåg man hur dålig den var och sänkte den. Att ingen dragit i handbromsen här vittnar om okunskap om vad som kommunicerar och hur det uppfattas. "Det svarta fåret" kommunicerar opålitlighet och oseriöst företag. Man har plankat konceptet "Big Bill and small Bill" men lyckats göra något ännu mer smaklöst.