fredag 24 juli 2009

H1N1- svininfluensan: Qui Bono? -Who benefits?

I mitt förra inlägg undrade jag över syftet med hysterin kring svininfluensan och jämförde den med fågelinfluensan. Båda har resulterat i abnorma mängder av vaccinframställning som kommer att hota människans immunförsvar och motståndskraft och istället slå tillbaka inom en gissar jag snar framtid då skiten kastas, kommer ut i vattendragen och skapar resistenta bakterier mot alla slags influensor. Då mina vänner blir det inte kul. Skurkarna heter medicinjättarna och de som skapat både mediakaoset och vaccinen för att tjäna miljarder. Men hoten mot mänskligheten bryr sig inte medicinjättarna om. Framställarna av det värdelösa TAMIFLU och vaccinet mot Svininfluensa gör istället astronomiska vinster. Där har vi syftet. Leta efter vilka som tjänar på oron och vi får svaret. De som marknadsfört, mutat sig fram och framkallat mediamanin. And the winners are Glaxo Smithkline. and Roche. Cui Bono? - Who benefits? - Vilka tjänar på det? För den som vill leka Sherlock Holmes och avslöja de här skojarna så är det bara att följa spåren bland pressreleaser och namnge dem som spritt dessa rykten.

(Och jo jag vet att det heter Cui Bono men det vedertagna begreppet är ju med Q)