torsdag 8 december 2011

Tack, Hans Iwan Bratt

Hans Iwan Bratt är en person jag inte känner, aldrig så vitt jag vet har träffat trots att vi är hyfsat jämnåriga och bor i samma kommun. Hösten 2011 har någon skrivit att han är en idiot. Eftersom jag då inte visste vem Bratt är så blir det märkligt att han anklagar mig för påståendet.

I sin blogg påstår han att en säker källa pekar ut mig. När jag får höra talas om detta går jag in och läser hans artiklar. Han utger sig för att vara liberal och humanist. Ganska snart upptäcker man att detta är en falsk varudeklaration. Han är varken det ena eller det andra. Något som jag redogör för i mitt svar till honom på NewsVoice.

Nåväl Bratt nöjer sig inte med att leta syndabockar i blindo. Han attackerar även min artikel på Wikipedia som legat där länge utan något som helst ifrågasättande. Men Bratt menar att den är bara för de närmaste i familjen sörjande.

Intressant i detta är att flera wikipediaentusiaster nu gav sin in i diskussionen och alla sa "Behåll" med vissa korrigeringar såsom referenser. Med deras hjälp kunde vi också göra artikeln så mycket bättre. Tack för det Calle, Torbjörn och alla ni andra. Och som sagt tack Hans Iwan Bratt för att du startade upp processen.