söndag 15 mars 2009

Rätt låt

Året melodifestival utvecklade sig till en välregisserad, spännande och ovanligt musikrik svensk final. Alla låtar var på sitt sätt bra! Att jurysystemet är opålitligt blev dock tydligt. Måns fick flest juryröster med en av festivalens svagare bidrag. Men man kan lita på svenska folket och La Voix med Malena Ernman vann tätt följd av "Snälla snälla" med Caroline af Ugglas mycket värdig tvåa. Det fanns några konkurrenter som Alcazar. Möjligen hade E.M.D haft chansen om de inte fått en sån töntig koreografi och kostym. Då jag hörde låten utan att se dem såg jag för mitt inre en "Il Divo". Alla i olika kläder. En i väst och jeans. En i kostym och t-tröja, en i vit skjorta och läckra byxor. För snygga var de alla tre. Men klädda som broodway dansare på 50-talet blev det inte så lyckat. Stort grattis till Sveriges Television för ett magnifikt arrangemang med mycket bra upplägg och roliga inslag och tack till Petra för ditt professionella och välartikulerade värdskap.
Och visst känns det kul att få rätt. Då jag första gången hörde La Voix så sa jag. Hon kan ta hem "hela skiten".