fredag 4 maj 2012

Upphaussade Tre Kronor

Sällan har väl Tre kronor haussats som inför detta VM. När alla signaler pekar på katastrof skriver AB om Guld och Måns pratar om att Sverige vinner mot Norge med 7-1.
När vi ser och hör sånt så är det bara att hoppas på att det inte blir fullständigt fiasko.
Vi inledde förra VM med 1-2 mot Norge. Låt oss tro på att Tre kronor är tillräckligt taggade för att utnyttja sin överlägsenhet. Men motivation slår oftast klass. Jag anser att Pelle Mårts är en av de bästa tränare man kan önska sig. Jag är inte helt överens om den stab han format och mycket osäker på några spelare han valt att ta ut. Men Mårts får gärna överraska mig.

Så vi får önska oss en motivation som slår den looserstämpel Tre kronor dragit på sig.
Skulle man ta medalj överraskar man mig.
Visst vi klarar nog Norge men sedan ...?
Worst case scenario är faktiskt att man riskerar åka ur A-gruppen.
Det har aldrig hänt men som jag bedömer det är det ingen omöjlighet.
Det finns backar i förstauppställningen som inte håller mot bättre motstånd.
Det kan straffa sig.

Läs vidare  Börje Peratt – Sportkommentar