söndag 20 december 2015

Dan Larhammar - hur snedvriden kan man bli?

Inför inspelningen av dokumentären om Erik Enby var det uppenbart att man först måste ta reda på fakta från de som kunde vara mest inblandade. Jag tillfrågade i mail Dan Larhammar om att få göra en intervju med honom. Det blev de mest konstiga undanflykter. Dan Larhammar valde att på VoFs forum lägga upp en beige artikel om att dokumentären som inte ens var påbörjad var snedvriden. Jag har nu besvarat detta med Dan Larhammar hur snedvridet kan det bli! När jag tillfrågade Dan Larhammar om han kunde tänka sig att bli intervjuad inför dokumentären om läkaren Erik Enby var jag nyfiken på hans eventuella roll som centralfigur i detta drama. Genom att tacka nej så kunde man ju bli misstänksam. Vad var han rädd för? Genom att han innan vi ens börjat producera döma ut filmen så förstod vi att han var rädd för vad som kunde komma fram. Det visar sig att han har all anledning att känna sig hotad. Han har legat bakom 10 års mediadrev och kan mycket väl bli anklagad för grov förföljelse. Börje Peratt Börje Peratt: Näthuliganismen missbrukar yttrandefriheten Välkommen till min mediala sida