onsdag 17 juni 2009

Zlatan och vattenbärarna

Sunt förnuft tycks ha vunnit. Zlatan stannar i Inter. Läste i en kvällstidning att det var lika bra att Eto inte kom till Inter eftersom Eto sade vad han tyckte och det kunde provocera lagkamrater och tränare. Häpp! Jag menar således inte att det är ett problem att säga vad man tycker utan snarare hur man uppför och uttrycker sig. Eto uppträder sällan eller aldrig arrogant. Han passar in i Barcelona eftersom han kan uppträda som en lagmänniska. Han kämpar och visar sina lagkamrater uppskattning även då de missar en pass. Zlatan är raka motsatsen. Hela hans kropp skriker ut. Varför i h-e passade du inte mig! Hur f-n kan du missa passen till mig! Jag Zlatan är laget, alla ni andra är mina vattenbärare!
Det skulle aldrig funka i Barca.
Men naturligtvis blir han staty i Rosengård. Och visst vore det kul om han vid sina fötter hade ett vattenställ med tio flaskor.