måndag 15 november 2010

Fildelningstjuvarna har stulit ännu en film

Två dagar efter premiär låg filmen SEKTOR 236 på Torrentsajt för illegal nedladdning. Alla de som kämpat med filmen får nu se sitt jobb bestulet. Den som lagt upp filmen borde gå att finna. Jag är innerligt trött på de som helt respektlöst laddar upp andras produktioner och skulle inte ha något emot att få ta del av information om personer som blir bestraffade. Tyvärr har Högsta domstolen i sin feghet förhindrat möjligheterna att komma åt både de stjäl filmer, talböcker och musik. Telia, Comhem och andra leverantörer agerar som hälare i sammanhanget och vägrar uppge fildelarnas identitet.
Vi måste få en lagstiftning som är jämställd med tidningsutgivning och som gör internetleverantörerna ansvariga. Som situationen nu är förstörs film, musik och författarbranschen på ett ytterligt grymt sätt. Och de som ska skydda oss och Högsta domstolen har gått och gömt sig. Skam över er! Jag hoppas att någon nu tar saken i egna händer.
Kan inte någon ta död på exempelvis den här sajten http://www.monova.org
Jag vill se dem som håller på med detta få sina straff! Hur bryr jag mig inte. Enough is enough!